Lente! - Reisverslag uit Brussel, België van Eva Arink - WaarBenJij.nu Lente! - Reisverslag uit Brussel, België van Eva Arink - WaarBenJij.nu

Lente!

Door: Eva Arink

Blijf op de hoogte en volg Eva

06 Maart 2013 | België, Brussel

Hooi allemaal,

Ik heb weer heel wat mee gemaakt wat graag met jullie wil delen:) De laatste keer dat ik schreef was Marieke jarig.

Het was een erg gezellige dag. We hebben lekker gegeten bij de Mac Donalds, haar favoriete restaurant:) (Ik heb natuurlijk geen frites op^^)
Daarna zijn we nog even Delerium geweest samen. Met de klasgenootjes hadden we wat anders afgesproken.

Donderdag waren we vrij en hebben we weer een relaxe dagje gehad. Lekker uitslapen en filmpjes kijken. Ik heb natuurlijk ook nog even aan school gewerkt:)
Vrijdag zijn we naar het ministerie van onderwijs geweest. We kregen eerst wat uitleg over het Vlaams onderwijsbeleid en daarna hadden we 3 workshops. Leerkrachten uit verschillende basisscholen vertelde over iets wat zij hadden toegepast in hun klas en wat tot een succes had geleid. Bijvoorbeeld een juf dat onbewust een klassenpop had geïntroduceerd in de klas, de pop was alles voor de kinderen, hij nam zelfs de angsten van kinderen weg. De andere twee workshops waren wat minder interessant, waren dingen die wij wel vaker zijn tegengekomen in de klas.

Na de workshops zijn we met een aantal klasgenoten mee gegaan naar Halle, ze hebben de kermis daar laten zien en we hebben lekker gelucht samen. En natuurlijk een heerlijk rosé biertje gedronken.

Zaterdag hebben we weer alles wasjes gedraaid en hebben we het hele appartement schoon gemaakt. Allemaal nadat we lekker lang hadden uitgeslapen. Zondag hebben we ook lekker uitgeslapen. En veel gerelaxed. Maaaar we hebben ook hardgelopen.

Maandag moesten we om 2 uur op school zijn. We hadden weer Godsdienst. We konden alleen niet zoveel doen omdat ze een les gingen voorbereiden voor hun stage. We waren ook een uur eerder klaar:) We hebben daarna boodschappen gedaan, 2 volle tassen:)

Dinsdag ochtend zijn we naar onze stageschool geweest om kennis te maken met onze mentoren. Ik ga les geven bij Lotte, in een klasje van 15 kinderen. Ze was meteen erg enthousiast en ik moet vooral lekker doen wat ik leuk vind:) Ik heb ook de klas al ontmoet, toen ze mij zagen zeiden ze al allemaal : 'een nieuwe juf, kijk een nieuwe juf!)^^ erg schattig:) Vanaf volgende week maandag gaan we twee weken stage lopen daar. Misschien doen we in de tweede week nog een leuk Holland project. Ik heb er echt onwijs veel zin in!
Het was dinsdag echt onwijs lekker weer. We hadden nog wat tijd voor onze afspraak dus we zijn een broodje gaan halen en hebben heerlijk in het park gezeten in het parkje bij school. (zie de foto's). Om 3 uur hadden we een afspraak met Karen, maar ze was de tijd een beetje vergeten dus kwam ze om half 4 aanzetten^^ We hebben besproken wat we voor ons verslag van onderwijsbeleid hadden gemaakt en ze heeft ons goede tips gegeven, nu kunnen we weer even vooruit. Thuis hebben we weer hardgelopen, heerlijk in het zonnetje!

Vandaag zijn we naar de tweede organisatie geweest voor kansarme mensen. We hebben eerst een uitleg gekregen over wat ze allemaal doen voor deze mensen. Daarna hebben we drie kinderen geholpen met hun huiswerk. Je moet er erg veel geduld voor hebben, maar als het dan lukt is het erg leuk. De moeder was erg blij met onze hulp, we kregen zelfs 2 zoenen op het einde. Nadat de kinderen weg waren hebben we nog koffie geschonken aan de mensen die langs kwamen. Mensen waar ik eert een beetje een afkeer voor had leer je dan ineens wat beter kennen. En je merkt dat ze eigenlijk echt heel vriendelijk zijn en graag een praatje met je maken. Ik kreeg van een van de mannen te horen dat ik leek op Josje van K3.. is dat zo??

Nu zijn we lekker een serie aan het kijken en morgen kunnen we weer lekker uitslapen. Ik hoop dat het weer lekker weer wordt, dan kunnen we lekker in het zonnetje gaan liggen in het parkje hier in de buurt:)

Ik spreek jullie snel weer!

Liefs Eva

  • 06 Maart 2013 - 22:02

    Hans:

    IK zie, dat jullie je daar wel vermaken. Wat een leuk verslag! Nog één dagje en dan wordt het helaas weer wat winters. Knap, dat hardlopen en toch een beetje rekening houden met het eten in het land waar eten de boventoon voert. gr. uit Hoevelaken Hans

  • 07 Maart 2013 - 09:54

    Nel:

    Ha lieve dochter, wat leuk om te lezen allemaal. Ben trots op je! Ik ken Josje van K3 niet, maar het was vast als compliment bedoeld. Heel benieuwd hoe je stage volgende week zal zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Hoi Allemaal, Vanaf 3 februari ga ik in Brussel studeren, en wel voor vier maanden:) Dit ga ik doen samen met mijn lieve vriendinnetje Marieke, ik ken haar van mijn opleiding. We hebben een mooi appartementje gevonden in Brussel waar we deze vier maanden zullen wonen. We gaan lessen volgen aan de reguliere PABO in Brussel, gelukkig is deze Nederlands :). Daarnaast gaan we waarschijnlijk ook stage lopen op een basisschool. Hier kun je al mijn avonturen en ervaringen lezen, ten minste als ik het schrijven ervan vol houd^^ Veel lees plezier!

Actief sinds 26 Jan. 2013
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 6576

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 31 Mei 2013

Studeren in Brussel

Landen bezocht: