Het echte leven! - Reisverslag uit Brussel, België van Eva Arink - WaarBenJij.nu Het echte leven! - Reisverslag uit Brussel, België van Eva Arink - WaarBenJij.nu

Het echte leven!

Door: Eva Arink

Blijf op de hoogte en volg Eva

27 Februari 2013 | België, Brussel


Hallo lieve mensen,

Het is alweer een tijdje geleden dus ik dacht laat ik maar weer wat van me horen! (sorry Claar, was het zondag helemaal vergeten).

Er is alweer van alles gebeurd sinds me laatste blog.
Vorige week maandag konden we lekker laat beginnen. Om 2 uur hadden we eerst een lesje Godsdienst over de Islam. En daarna gingen we een leuk spel spelen, Rafa Rafa. Er werd in twee groepen een verschillend spel gespeeld. Daarna moesten uit elke groep 2 studenten naar de andere groep om zonder te praten er achter te komen hoe het spel werkte. Het doel hierachter was dat je een beetje kon voelen hoe het voor een buitenlands kind is om in een andere cultuur terecht te komen. We hebben enorm gelachen.

Dinsdag kwamen de moeder, oma, zusje, broertje en de hond van Marieke langs, want ze zou de week erop 20 worden, vandaag dus!:) Het zusje van Marieke had een hele mooie lekkere taart gebakken en we hebben lekker gekletst en geborreld. Het was een enorm drukke boel, nu weten we wel dat ons huis dit aan kan! Na het avondeten zijn ze weer naar huis gegaan en hebben Marieke en ik nog even gerelaxed op de bank.

Woensdag zijn we naar het leermiddelencentrum geweest in Brussel. WE kregen eerst een beetje uitleg van wat ze daar deden en daarna mochten we rondkijken. Wat ze daar hebben zijn eigenlijk alle soorten methodes die in Vlaanderen woorden gebruikt en allerlei lesmateriaal wat je kan gebruiken voor je lessen. 's Middags hadden we een afspraak met Karen, onze studie begeleider. We hebben met haar afgesproken wat we voor het vak onderwijsbeleid moeten doen zodat we daar thuis mee aan de slag konden, eindelijk huiswerk (yeah!)...

Donderdag hadden we weer Godsdienst en daarna Frans. Bij Godsdienst waren we maar met ongeveer 10 en bij Frans is dit gedaald naar 4. Zo zie je maar weer hoe interessant zij de lessen allemaal vinden^^ Bij Frans konden we eerder weg omdat ze zich gingen voorbereiden op de toets: een artikel in het Frans schrijven, nou dat gaan wij dus echt niet doen^^

Vrijdag hadden we de langverwachte fietstocht... Om kwart voor negen stonden wij al klaar in de kou. Na een half uur wachten (denk ik), kon onze groep bij elkaar komen. Iedereen was al ijskoud dus wij dachten: Yes eindelijk warm fietsen, maar nee hoor. Onze gids ging eerst nog een verhaal vertellen van een kwartier en daarna gingen we eindelijk fietsen. Maar echt warm werden we niet want na elke 5 minuten fietsen stopten we weer om naar een verhaal van 10 minuten te luisteren. Na een tijdje moesten we een aardige heuvel beklimmen, ik met goede moed omhoog sprinten, maar daar wordt je toch wel snel moe van, ik heb het wel gehaald! Na de heuvel gingen we een warm kopje thee drinken bij een patisserie. Daarna ging de fietstcht op dezelfde manier verder! Om half 1 waren we weer terug en gingen Marieke en ik snel naar huis. We zouden namelijk om twee uur de trein hebben naar onze Nederlandse thuis.

Ik ben vrijdagavond eerst naar Rano geweest, ik was bek af dus had eerst maar een dutje gedaan. De volgende ochtend werd ik met pijn in me polsen wakker, zoals me moeder later zei: kinderkopjes-RSI... In Brussel bestaan de straten namelijk voor 50% uit kinderkopjes dus het fietsen was nogal hobbelig geweest! Zaterdag zijn we samen naar mijn huis geweest, eindelijk me papa en mama weer zien:)

Zondag middag gingen we weer terug naar ons Brusselse thuis. Het was de bedoeling dat we er maximaal 3/4 uur over zouden doen.. dit is 6 uur geworden.. Tussen Roosendaal en Antwerpen stond de trein bijna een half uur stil waardoor we de overstap (waar we 28 minuten voor hadden) niet hebben gehaald.. We hebben toen maar op Antwerpen station iets gegeten en hebben later een trein gepakt. Om half 10 waren we dan eindelijk thuis!

Afgelopen maandag zijn we naar een tentoonstelling geweest over verschillende talen, deze tentoonstelling is eigenlijk voor kinderen. We hebben daar eerst wat opdrachtjes gedaan en zijn daarna ergens anders heen gegaan voor een paar spelletjes. Toevallig dezelfde spelletjes als die we op het Foyer hadden gedaan.
Daarna hadden we een afspraak op een basisschool, het St. Joris. Dit zit drie straten achter ons, lekker dichtbij dus! We hebben daar kennis gemaakt met de directeur en gehoord dat we in maart twee weken ondersteunende stage gaan lopen ik klas 2, dat is groep 4 bij ons. Ik heb er echt onwijs veel zin in! Wat wel wennen gaat worden is dat de klassen uit bijna alleen maar allochtonen kindjes bestaat, dit ben ik totaal niet gewend. Het gaat dus ook heel erg leerzaam worden.:)

Dinsdag hadden we een saaie les van Godsdienst, maar we zijn wel braaf gegaan, ook al hebben we dezelfde informatie vorig jaar ook al gehad.

Vandaag is Marieke jarig! Het is tot nu toe nog een gewone dag, vanochtend even naar school geweest en nu lekker relaxen in de klas. Vanavond gaan we weer naar Delerium met wat klasgenoten, wordt vast gezellig!

Zo denk dat het zo wel weer lang genoeg is! Ik zal nog wat leuke foto's toevoegen:)

Liefs Eva

  • 27 Februari 2013 - 13:51

    Claartje:

    Eef!! Geeft helemaal niets. Komt mij wel goed uit dat je m nu stuurt! Zit op dit moment in de metro onderweg naar school en heb niets te doen. Kot goed uit dus! Wat een lange treinreis!!!

    Xxx

  • 27 Februari 2013 - 14:25

    William:

    Even spijbelen van werk, je leuke brief gelezen. Ben wel trots op z'n stoere dochter. Zes uur in de trein - was geloof ik twee uur met de auto? niet echt in verhouding, wel tijd voor een goed boek - of was je online, dan maakt het volgens mij eigenlijk niet eens uit waar je bent. We hebben het weekend in april gereserveerd leuk. Ga je alvast wat restaurantjes voor ons uitproberen? Hier zitten we weer volop in de was- 4 bezoekers B&B begint al aardig te lopen.
    Tot gauw weer.

  • 27 Februari 2013 - 17:12

    Anneke:

    En vrijdag leren we jullie de echte buurt van Halle kennen! ;) Dat wordt ook fun! Het is super om jullie bij ons in de klas te hebben. ;) Belgen zijn niet allemaal zo dom:p ;)
    en jullie zijn niet gierig:d

    Groetjes en tot vrijdag!
    Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Hoi Allemaal, Vanaf 3 februari ga ik in Brussel studeren, en wel voor vier maanden:) Dit ga ik doen samen met mijn lieve vriendinnetje Marieke, ik ken haar van mijn opleiding. We hebben een mooi appartementje gevonden in Brussel waar we deze vier maanden zullen wonen. We gaan lessen volgen aan de reguliere PABO in Brussel, gelukkig is deze Nederlands :). Daarnaast gaan we waarschijnlijk ook stage lopen op een basisschool. Hier kun je al mijn avonturen en ervaringen lezen, ten minste als ik het schrijven ervan vol houd^^ Veel lees plezier!

Actief sinds 26 Jan. 2013
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 6575

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 31 Mei 2013

Studeren in Brussel

Landen bezocht: