Een Winterse stage.. - Reisverslag uit Brussel, België van Eva Arink - WaarBenJij.nu Een Winterse stage.. - Reisverslag uit Brussel, België van Eva Arink - WaarBenJij.nu

Een Winterse stage..

Door: Eva Arink

Blijf op de hoogte en volg Eva

14 Maart 2013 | België, Brussel


Hallo allemaal,

Er is de afegelopen week echt heel vel gebeurd, dus have fun met lezen:)

Afgelopen donderdag hadden we lekker vrij. We hebben heerlijk uitgeslapen. In de middag hebben we weer lekker hardgelopen, het wordt steeds zwaarder met het schema dat Marieke heeft meegenomen. Na het hardlopen hebben we nog braaf aan school gewerkt.

Vrijdag hadden we les van 9-11, lekker kort dagje dus. Er was een gastspreker van een basisschool in Brussel. Hij vertelde het een en ander over de school en vooral over ouderparticipatie. Dus de omgang met ouders, in Brussel wonen voornamelijk buitenlandse gezinnen die vaak geen of slecht Nederlands praten. Na school hebben we niks speciaals meer gedaan. Ook zaterdag hebben we uitgeslapen en verder vrij weinig ondernomen.

Zondag hebben zoals elke week weer braaf alle wasjes gedraaid en het huis schoongemaakt:) En tussendoor weer hardgelopen, wat nu zwaarder was dan de vorige keer. We moesten 2 minuten lang een berg op rennen, eentje die aardig steil was.. we waren bekaf toen we boven waren^^

Maandag was het dan eindelijk zover, de start van de stage. De school begint altijd om kwart voor negen en is om half 4 afgelopen. De kinderen hebben 3 keer pauze, om 10 uur, 12 uur en om half 3. Zouden ze in Nederland ook is moeten invoeren!
Toen ik maandag op school kwam, herkende de kinderen me gelijk, en ze waren allemaal erg blij me te zien. Ik heb deze vooral geobserveerd en tijdens het zelfstandig werken, de leerlingen geholpen. Ik kreeg allemaal kusjes en knuffels van de kinderen, super lief. Als we in de kring gaan zitten, willen alle kinderen dat ik naast ze kom zitten, wat wilt een juf nog meer^^

Het had maandag overdag en 's nachts echt enorm veel gesneeuwd, denk dat er dinsdagochtend wel een pak van ongeveer 15cm lag! Voor de kinderen geweldig voor ons een hel! Dacht vorige week echt dat het lente werd, maar ik had te vroeg gejuicht:(
Dinsdag heb ik al wat meer geholpen tijdens lessen. In de middag heb ik bij de leerlingen de vragenbox geïntroduceerd. Marieke en ik gaan namelijk volgende week een projectje doen over Nederland. We gaan de informatie die we willen vertellen halen uit de vragen die de kinderen stellen. De kinderen hebben echt heel veel vragen bedacht. Ook heel veel verschillende vragen zoals: 'Waarom is de vlag van Nederland niet het zelfde als die van België?' en 'Wat eten ze in Nederland?', 'Hoeveel auto's heeft Nederland?'. Van alles wat dus! Voor dat de kinderen naar huis gingen heb ik nog een stukje voorgelezen. De kinderen hingen zowat aan mijn lip. Het verhaal ging over een boze opa, dus ik kon me lekker uitleven met intonatie en bewegingen!:)

Woensdag had de school studie dag. Ik heb niet echt uit kunnen slapen, was om 9 uur al wakker.. Waardoor weet ik niet^^ We hebben weer lekker rustig aan gedaan en zijn 's middags nog even lekker de stad in geweest. Op zoek naar leuke kaartjes.

Vanochtend moesten we weer vroeg op om naar stage te gaan. Ook vandaag werd ik weer met knuffels ontvangen. De kinderen hadden eerst een toets van rekenen en daarna hebben ze lekker gelezen tot dat iedereen klaar was. Ik heb weer rondgelopen en heb de kinderen weer geholpen. 's Middags hadden ze turnen (gym), dus toen heb ik ook niet veel kunnen doen. Er zaten wel twee kinderen uit het 3e leerjaar (groep 5) in het lokaal omdat hun juf ziek was. Ze ware erg geïnteresseerd in mij, kreeg allemaal vragen op me afgestuurd. Eén van de jongens kon aan mij horen dat ik uit Nederland kwam. En ook hij maakte weer de vergelijking met Josje van K3, mijn stem eek op die van haar. Gelukkig was het een compliment:)
Wat ik erg leuk vind op stage is dat ze elke dag een stuk fruit eten. Ze gaan dan in de kring en krijgen van school allemaal een stuk fruit, de kinderen vinden het heerlijk en het is nog gezond ook. Zo kom ik ook nog is aan mijn gezonde portie fruit, vandaag een lekker peertje op.
Ook bekijken ze elke dag aan het einde van de week hun agenda, en schrijven ze p wat ze de volgende dag moeten doen.

Morgenmiddag heeft mijn mentor bijscholing, en mag ik een tijdje alleen voor de klas staan. Ik vind het aan de ene kant erg spannend, maar aan de andere kant ook heel erg leuk. Ik ga een les doen over emoties. Eerst bespreken en spelen en daarna mogen ze een tekening maken van iets waar zij heel blij van worden. Maar eerst ga ik is even heeeel goed de afspraken met ze doornemen!

Ik ga snel afronden wan Marieke zit nu op me te wachten, we gaan lekker kip halen bij Hector, soort KFC:) Maar alleen kip, krieltjes en spinazie heb ik hier nog:)

Tot snel weer!

Liefs Eva

  • 14 Maart 2013 - 17:45

    Claartje:

    Sneeuw!!! Hier helemaal niets :( ( Amstelveen) je stage klinkt super leuk en onwijs leerzaam! Gaaf dat je al een dagdeel zelf mag doen en meteen ook een interessant onderwerp! Ik ben net klaar met mijn stage dag en ben bijna thuis. Als je zin hebt lijkt het me leuk om een jeetje wat te gaan drinken als je weer in nl bent☺ xxx

  • 14 Maart 2013 - 17:45

    Claartje:

    Sneeuw!!! Hier helemaal niets :( ( Amstelveen) je stage klinkt super leuk en onwijs leerzaam! Gaaf dat je al een dagdeel zelf mag doen en meteen ook een interessant onderwerp! Ik ben net klaar met mijn stage dag en ben bijna thuis. Als je zin hebt lijkt het me leuk om een jeetje wat te gaan drinken als je weer in nl bent☺ xxx

  • 14 Maart 2013 - 21:00

    Wilma:

    Hoi Eva,

    Ik heb je blog doorgestuurd gekregen van je vader. Heb ik meteen alles maar ik een keer gelezen :-)
    Het klinkt allemaal erg interessant en wat gezellig dat je dit samen doet met Marieke. Maakt het allemaal ook veel leuker.
    Wat goed dat je weer met hardlopen bent begonnen. Ik ook weer vorige week zaterdag in de stromende regen, heel motiverend.... Zaterdag voor de 2de keer hopelijk houden we het dan droog. Hier is ook best veel sneeuw gevallen dinsdag, het is me niet gelukt om op het werk te komen, ben na drie kwartier stilstaan maar weer omgedraaid. Nog heel veel plezier en ik ga je vanaf nu volgen!
    Liefs Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Hoi Allemaal, Vanaf 3 februari ga ik in Brussel studeren, en wel voor vier maanden:) Dit ga ik doen samen met mijn lieve vriendinnetje Marieke, ik ken haar van mijn opleiding. We hebben een mooi appartementje gevonden in Brussel waar we deze vier maanden zullen wonen. We gaan lessen volgen aan de reguliere PABO in Brussel, gelukkig is deze Nederlands :). Daarnaast gaan we waarschijnlijk ook stage lopen op een basisschool. Hier kun je al mijn avonturen en ervaringen lezen, ten minste als ik het schrijven ervan vol houd^^ Veel lees plezier!

Actief sinds 26 Jan. 2013
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 6567

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 31 Mei 2013

Studeren in Brussel

Landen bezocht: