vakantie! - Reisverslag uit Brussel, België van Eva Arink - WaarBenJij.nu vakantie! - Reisverslag uit Brussel, België van Eva Arink - WaarBenJij.nu

vakantie!

Door: Eva Arink

Blijf op de hoogte en volg Eva

17 Februari 2013 | België, Brussel


Hooi allemaal,

Het is alweer een week geleden dat ik wat geschreven heb, en ondertussen is er alweer heel wat gebeurd.

In mijn vorige verhaal schreef ik dat we een stadswandeling zouden gaan maken maandag, maar dat ik uiteindelijk op vrijdag gebeurd, daar zo meer over. Maandag wilden we, nadat we heerlijk hadden uitgeslapen,ons abonnement aanvragen voor de metro, tram en bus in Brussel. We hadden van de HUB een attachment gekregen zodat we een abonnement met studentenkorting konden aanvragen. Dan betaal je voor een jaarabonnement 120 ipv 500 euro. Dus wij naar de Bootik en Marieke was eerst, alles ging prima en binnen 5 minuten had ze der abonnement. Toen was ik aan de beurt, maar mijn attachment was niet in kleur dus dat was niet goed. Ik opnieuw mijn attachment in kleur aanvragen en de volgende dag opnieuw naar de bootik. Nu was het wel het origineel maaaaar er stond dat ik maar 4 maanden ingeschreven stond, dat kan natuurlijk niet als je een jaarabonnement wilt.. dus ik weer chagrijnig naar huis. Volgende dag zijn we maar naar een andere Bootik gegaan, ik geef mijn attachment in de hoop dat ze niet weer gaan zeuren, de mevrouw achter de balie lees en het was prima in orde en binnen 5 minuten had ook ik mijn abonnement, typisch belgisch I guess...

Maandag zijn we nog naar de Liddle geweest, daar waren de boodschappen toch een stukje goedkoper. En verder lekker lui op de bank gezeten. Dinsdag hebben we ons voorbereid op woensdag, we hebben ons ingelezen over kansarmoede in België, ons eerste huiswerk in 2 weken!

Woensdag zijn we naar een organisatie geweest dat zich bezig houdt met kansarmoede, Foyer. We hebben daar een dagje meegelopen. Die dag zouden er kinderen komen van verschillende jeugdhuizen om een spel met ons te spelen. Wij mochten helpen tijdens deze spellen. Het thema was de thuistalendag. Er werden verschillende spelletjes gespeeld over alle talen van de wereld. Marieke en ik hebben allebei bij een spel gestaan en hebben de kinderen uitleg gegeven. Het was een erg leuke ervaring. De kinderen deden allemaal erg leuk mee en wilden allemaal winnen. Er waren een aantal kinderen dat geen Nederlands sprak, dat was wel lastig. Ik heb toen een ander kind mijn uitleg laten vertalen naar het Frans. het was een erg leuke maar vooral ook vermoeiende dag, maar wel onze eerste dag met Brusselse kindjes:)

Donderdag hebben we eerst weer lekker uitgeslapen en daarna zijn we begonnen met het uitwerken van het project over kansarmoede. We gaan een poster maken waar we vertellen wat kansarmoede is, wat Foyer is en doet en wat onze ervaring daarmee is. Deze poster moeten we uit eindelijk inleveren voor studie punten. We hebben ook nog boodschappen gedaan bij de aldi, weer een andere ontdekking, en lekker goedkoop natuurlijk.

Om 6 uur heb ik Rano van Brussel station opgehaald. Wat had ik hem gemist zeg! 's Avonds hebben we lekker broodjes gezond met zijn drieën gegeten en filmpjes gekeken.
Vrijdag hebben we dan eindelijk echt Brussel ontdekt. We hebben een stadswandeling gemaakt van 6.4km. Het heette: 'Van Manneke pis tot Jeanneke Pis. We begonnen bij de grote markt en hebben echt van alles gezien. Dit is de link naar de route toe, echt een aanrader! http://www.reisroutes.be/stadswandelroutes/brussel-van-manneke-pis-tot-jeanneke-pis-79-3.aspx

Bij de foto's kan je ook de route zien die we gelopen hebben. Onderweg hebben we veel foto's gemaakt en we hebben wat gedronken bij het Comics café. Na 3 uur gelopen te hebben zijn we toch maar lekker naar huis gegaan. En zoals elke avond weer lekker wat filmpjes gekeken.

Zaterdag zijn we nog even naar het centrum geweest, we hadden jeanneke pis namelijk overgeslagen en die moesten we toch nog even zien. Dicht bij jeanneke pis was ook het Delerium café, hier hebben ze 2400 verschillende soorten bier. Dat het 3 uur was, hield ons niet tegen om een lekker biertje te gaan drinken. We hebben aan de ober gevraagd wat die ons zou aanraden en hebben alle drie een andere gekozen. Die van mij was erg lekker! Het probleem was alleen wel dat we nog niks gegeten hadden, dus Marieke en ik voelden hem al snel zitten, maarja wat wil je met een biertje van 8%... Recht lopen dat ging al niet meer^^ Toch hebben we nog wel de Subway gevonden en we hebben daar een heerlijk broodje gegeten. We voelde ons al snel wat beter. We hebben nog wat boodschappen gedaan en daarna weer lekker naar huis gegaan.

's Avonds ben ik met Rano uit eten geweest in zijn favoriete tent, de Pizzahut. Ook hebben we nog van het uitzicht genoten vanaf Parking 58. Van hier uit kan je over heel Brussel heen kijken, erg mooi.

Zondag was het voor Rano dan helaas weer tijd om naar huis te gaan. Ik heb hem afgezet op Brussel centraal. Nadat ik afscheid had genomen van mijn vriendjelief heb ik nog gezellig geskyped met het thuisfront.

s' Middags hebben we nog wat wasjes gedraaid en schoongemaakt, dat moet ook gebeuren als je op jezelf woont. Vanavond weer lekker gezond eten en dan is het morgen weer tijd voor school. Gelukkig begint de les pas om 2 uur:)

Tot snel! xx

  • 18 Februari 2013 - 16:49

    Claartje:

    Wat leuk zeg dat Rano langs kwam!!! Ik wil ook weer eens naar Brussel, en dan ga ik zeker die route lopen!! Het is ver maar het klinkt erg leuk! Hoe is het om op jezelf te wonen? Lees elke keer met plezier je verhalen!!!!

    Liefs, Claar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Hoi Allemaal, Vanaf 3 februari ga ik in Brussel studeren, en wel voor vier maanden:) Dit ga ik doen samen met mijn lieve vriendinnetje Marieke, ik ken haar van mijn opleiding. We hebben een mooi appartementje gevonden in Brussel waar we deze vier maanden zullen wonen. We gaan lessen volgen aan de reguliere PABO in Brussel, gelukkig is deze Nederlands :). Daarnaast gaan we waarschijnlijk ook stage lopen op een basisschool. Hier kun je al mijn avonturen en ervaringen lezen, ten minste als ik het schrijven ervan vol houd^^ Veel lees plezier!

Actief sinds 26 Jan. 2013
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 6573

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 31 Mei 2013

Studeren in Brussel

Landen bezocht: