Na een week - Reisverslag uit Brussel, België van Eva Arink - WaarBenJij.nu Na een week - Reisverslag uit Brussel, België van Eva Arink - WaarBenJij.nu

Na een week

Door: Eva Arink

Blijf op de hoogte en volg Eva

10 Februari 2013 | België, Brussel


De tijd vliegt als je leuke dingen mee maakt. Het is nu een week geleden dat we hier aan kwamen. Inmiddels zijn we helemaal gesetteld.

Vrijdag hebben we weer twee lessen gehad, wat osn het meeste opviel is dat de studenten in België niet zo verschillend zijn als bij ons: telefoon op tafel, eten en drinken in de klas (terwijl er toch echt overal borden hangen met eten en drinken niet toegestaan in de klaslokalen) en iedereen kletst erdoorheen. We voelden ons gelijk thuis:)

Vrijdagmiddag hebben we weer boodschappen gedaan voor het weekend en verder lekker op de bank gehangen en met een zelf gemaakte pizza en rosé bier de vakantie ingeluid (ja, nu al^^)

Gisteren hebben we heerlijk uitgeslapen en rustig aan ontbeten. We hebben nog een filmpje gekeken en om 2 uur leek het me wel tijd om te gaan douchen. We hadden om 4 uur afgesproken met Hannah en Emma, twee studenten van onze eigen Pabo die ook in Brussel studeren. Zij hadden al wat meer gezien van Brussel en vonden het tijd dat wij Manneke pis nu ook eens zouden zien. Aangekomen bij Manneke pis moesten we eerst even zoeken, want hij was verkleed, carnaval (zie foto's). Dus we moeten na carnaval maar een keertje terug gaan om hem wat beter te bekijken. Na dit avontuurtje hebben we lekkere warme wafel met poedersuiker gegeten, moet je ook een keer gedaan hebben:) (en voor de mensen die denken, "maar dat is toch niet gezond?" helaas niet, maar daarom was het gelijk ook de laatste wafel!
Na de wafel hebben we nog wat gedronken met zijn vieren, een echte Belgische rosé bier. En daarna nog wat gegeten met zijn allen.

Daarna zijn Marieke en ik weer terug gegaan naar ons huisje en hebben nog een film gekeken. wij leven hier van de films en series en de Lama's want de TV wilt nog steeds geen signaal geven...

Vandaag gaan we echt helemaal nergens heen, we hebben toen straks schoongemaakt en de was wordt gedaan. Verder lekker op de laptop, boekje lezen en relaxen in onze pyjama's(A)

Morgen gaan we Brussel weer verkennen, dan gaan we een stadswandeling doen en een abonnement aanvragen voor de metro:)
Met gezond eten gaat het trouwens ook heel goed! Marieke helpt me door niks aan te bieden behalve iets gezonds:)

Heel veel liefs Eva

p.s. ik vind die reacties erg leuk, ik reageer er soms ook op maar weet niet of jullie daar bericht van krijgen, anders moet je maar even terug kijken ofzo?

  • 10 Februari 2013 - 18:52

    Emma:

    Ha! Was gezelllig gister. Voel me zeer vereerd dat wij julie manneke pis mochten laten zien. Succes met het onderzoeken van de stad. En oja, Marieke bedankt, Floris bar is een toffe tent (aanrader net als Delirium, er tegenover waar ze 2000 soorten bier hebben).

    X Emma

Tags: Brussel, HUB

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Hoi Allemaal, Vanaf 3 februari ga ik in Brussel studeren, en wel voor vier maanden:) Dit ga ik doen samen met mijn lieve vriendinnetje Marieke, ik ken haar van mijn opleiding. We hebben een mooi appartementje gevonden in Brussel waar we deze vier maanden zullen wonen. We gaan lessen volgen aan de reguliere PABO in Brussel, gelukkig is deze Nederlands :). Daarnaast gaan we waarschijnlijk ook stage lopen op een basisschool. Hier kun je al mijn avonturen en ervaringen lezen, ten minste als ik het schrijven ervan vol houd^^ Veel lees plezier!

Actief sinds 26 Jan. 2013
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 6574

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 31 Mei 2013

Studeren in Brussel

Landen bezocht: