Back in Brussels:) - Reisverslag uit Brussel, België van Eva Arink - WaarBenJij.nu Back in Brussels:) - Reisverslag uit Brussel, België van Eva Arink - WaarBenJij.nu

Back in Brussels:)

Door: Eva Arink

Blijf op de hoogte en volg Eva

28 April 2013 | België, Brussel

Hallo lieve mensen,

Het is al weer een hele tijd geleden dat ik iets heb laten horen. De laatste keer was voor de paasvakantie. Ik ben toen twee weekjes lekker in Nederland geweest, voornamelijk bij vriendjelief:)
Ik heb heel veel gezellige dingen gedaan. We zijn naar de bioscoop geweest en hebben lekker gefietst. Ook hebben we samen hardgelopen, naar eigen verbazing kon ik 13 minuten (=2 km) achter elkaar door rennen. Is dat hardlopen in Brussel in ieder geval niet voor niets geweest.
Ik had ook een sollicitatie gesprek in de vakantie, voor mijn stage van volgend jaar. Ik wilde op dezelfde school stage lopen als ik nu doe in Nederland, heb het nog nooit zo naar me zin gehad namelijk. En de week erop werd ik gebeld, en ja hoor ben aangenomen, jeej!

Op 14 april ben ik met Marieke weer terug naar Brussel gegaan. We moesten namelijk op 15 en 16 april nog naar school. Onze laatste twee lesdagen in Brussel. Ik had met Marieke op station Amersfoort afgesproken, konden we lekker samen reizen. Maar ja hoor slimme Marieke was haar telefoon thuis vergeten dus heeft haar lieve moeder die voor haar opgehaald. Met als gevolg dat we de trein helaas wel hadden gemist. We moesten nu wat vaker overstappen, maar we hebben het wel weer overleefd.
Op maandag hadden we een les onderwijskunde en godsdienst. Bij godsdienst werd verteld dat je, als leerkracht basisonderwijs, alleen godsdienstles mag geven als je daar voor een papiertje hebt. Maar aan dat papiertje zitten wel een aantal voorwaarden, je MOET bijvoorbeeld gedoopt zijn. En ja hoor, ik was de enige in de groep die niet gedoopt was. Ik zou dus niet zomaar aangenomen worden op een school in Brussel. Dat gaat hem dus niet worden.

Dinsdag hadden we onze aller laatste lesdag op de HUB. Het was een gezellige les, en we hebben alle medestudenten veel succes gewenst met hun eindstage. Na die stage zijn zij gewoon al klaar, wij moeten nog een heel jaar, jaloers! Na 2 dagen les hadden we weer 4 weken vrij, op een aantal gesprekjes na. Daarna nog stage lopen en mee op kamp. We hebben gevraagd of we nog wat extra stage kunnen lopen, we mogen dit zelf regelen.

Woensdag 17 april ben ik met Marieke weer naar Nederland gegaan. Ik had namelijk 2 verjaardagen en Marieke had de verjaardag van haar zusje. Op 18 april werd mijn lieve oma alweer 90 jaar. We hadden een groot feest met de hele familie. De familie bestaat uit 70 man (incl. aanhang en achterkleinkinderen), dus het wat lekker druk. Het was wel erg gezellig. Samen met de broertjes en Rano heb ik nog gezellig gemidgetgolft daar, helaas wel verloren:(.

19 april was Rano jarig. 22 jaar alweer, mijn lievelingsgetal^^. Hij heeft van mij 2 seizoenen van een serie gekregen. ’s Avonds zijn we samen nog naar Holland Casino geweest, helaas geen jackpot gewonnen. Maandag 22 had Rano een belangrijke toelatingstest voor de sportopleiding in Amersfoort. Hij heeft het gelukkig wel gehaald, nu kan hij ook aan de bak volgend jaar.

Op het moment zit ik in de trein, heb nu geen internet dus zet me blog er pas vanavond op. Ben weer onderweg naar Brussel. Hebben nu nog 3 weken vrij. Maar ik ga me zeker niet vervelen. Morgen hebben we een gesprek over onze stage. Vanavond gaan we dat nog even goed voorbereiden. Dinsdag gaan we onze eigen kroningsdag/Koninginnedag/koningsdag vieren, dat wordt vast gezellig!

Donderdag komen de marnixchicks (4 meiden van school) een dagje langs. We gaan ze Brussel laten zien en natuurlijk lekker bijkletsen. Heb er nu al zin in!

Ik zei al, ik ga me niet vervelen. Naast dat ik een zorgdossier moet afmaken, een portfolio moet schrijven en een onderzoek moet afronden, ga ik volop sporten. Ik heb nu toch alle tijd en ik heb me voorgenomen om, in ieder geval de komende twee weken, minstens 1 uur per dag te sporten. Dat betekend een half uur hardlopen en verder nog wat andere oefeningen. Ook wil ik weer goed letten op wat ik eet, maar dat wil ik de hele zomer doen. Misschien kan ik dan aan het einde van de zomer in een bikini lopen (wauw ik in een bikini??). Maar dat kan ik niet alleen, dus helpen jullie me? Tips, motivaties etc. Me eerste grote uitdaging (naast het sporten) is donderdag, als de meiden komen. Dus meiden, voor mij geen chips, patat, wafels of wat dan ook voor slechte dingen.

Ik weet namelijk dat ik het kan, nu moet ik het nog doen! Als het weer nou ook nog mee werkt, dan kan ik na de workout met Marieke in de zon liggen als beloning:).

Ik ga maar weer verder een serie kijken in de trein. Nog twee uurtjes, dan ben ik weer terug in Brussel.

Lieve groetjes en tot snel!

• 28 April 2013 - 20:29

Hans:

Toch nog redelijk snel weer in Brussel. Bewaar die wafels maar voor mij, want die zijn OVENheerlijk. Hier stond de kip net al weer te pruttelen!Veel plezier en afronding van je buitenlandse stage.

• 28 April 2013 - 22:48

Lotte De Boer:

Lekker bezig eef!!!

• 28 April 2013 - 22:56

Irene:

Hoi Eva, wat leuk om je belevenissen zo mee te mogen lezen! Klinkt goed allemaal. Veel plezier,
    xx Ireen

• 28 April 2013 - 23:33

Eva Arink:

@Hans: ja, het liep soepeltjes:) Ik zal de volgende keer Brusselse wafels voor je bakken als ik weer bij jullie ben;) en Dankjewel:)
    @Lotte: thanks lot!
    @Irene: leuk dat je het leuk vindt om te lezen:) en dankjewel:) X

• 29 April 2013 - 00:49

Wilma:

Hoi Eva,

Wat een goede voornemens, de volgende keer dat ik bij jullie ben gaan we samen hardlopen, deal? Ik ben namelijk ook weer begonnen, en ik hoop nu geen blessure op te lopen. Geniet nog van je laatste weekjes in Brussel en feliciteer Rano met het behalen van zijn toelating. Fijn dat hij nu ook aan de slag kan. Liefs Wilma