Surpise! - Reisverslag uit Brussel, België van Eva Arink - WaarBenJij.nu Surpise! - Reisverslag uit Brussel, België van Eva Arink - WaarBenJij.nu

Surpise!

Door: Eva Aink

Blijf op de hoogte en volg Eva

26 Maart 2013 | België, Brussel


Hoi Lieve allemaal:)

Er is de afgelopen tijd enorm veel gebeurd, bijna allemaal leuke dingen natuurlijk.

Ik had jullie al verteld dat ik op vrijdag een middagje alleen voor de klas zou staan. Dit was moeilijker dan verwacht. De kinderen waren erg druk kletsten veel door mij heen. Ik heb me er maar een beetje overheen gezet en al met al was het wel een leuke gezellige middag. De kinderen hebben heerlijk de emoties na gedaan en konden zich goed uitleven. Daarna hebben ze nog een tekening gemaakt met iets waar ze blij van worden. Ik kreeg een aantal tekeningen met: 'Ik word blij van juf Eva'. Daar wordt een juf nou vrolijk van.

Na stage zijn Marieke en ik op de trein gestapt naar Nederland. Dit had ik vorige week niet verteld omdat het een big surprise was voor Rano. Ik had hem niks verteld, sterker nog, hij dacht dat mijn vriendinnetjes naar Brussel kwamen. Toen ik ineens voor zijn neus stond was hij helemaal overdonderd, missie geslaagd!
Ik heb een heerlijk relaxed weekendje gehad bij Rano. Zondag werd ik al vroeg opgehaald door Marieke op de brommer. We reden mee met de collega van Marieke der moeder nar Brussel. Dit scheelde geld en tijd, hee fijn dus.

Vorige week hadden we nog een stage week. Maandag zijn we met de kinderen naar de Bibliotheek geweest. Dus met alle kinderen de metro in, gelukkig zijn ze allemaal heelhuids terug gekomen.:) Dinsdag en woensdag waren rustige stage dagen. We hebben toen ook veel voorbereid voor het project wat we donderdag- en vrijdagmiddag hebben uitgevoerd.

Donderdagmiddag zijn we begonnen met het Nederland project. We hebben de kinderen eerst wat dingen verteld over Nederland aan de hand van een power point presentatie. Daarna hebben de kinderen in groepjes 4 activiteiten gedaan. Bij Marieke kregen de kinderen informatie over Marieke en haar familie e.d. Bij Marieke haar mentor gingen de kinderen tulpen vouwen, wat uit eindelijk een groot tulpenveld is geworden (zie foto). Bij mijn mentor hebben de kinderen een vragen blad gemaakt over het Nederlands elftal en bij mij konden de kinderen dingen uit Nederland proeven. Ze hebben pindakaas, drop en stroopwafels geproefd. De pindakaas en de stroopwafels vielen zeker in de smaak. De dropjes vonden de meesten kinderen helemaal niet lekker, haha.

Op vrijdagmiddag hebben de groepjes andere activiteiten gedaan. Nederlandse spelletjes bij Marieke. Dit waren koekhappen en spijker-poepen. Verder hebben ze een woordzoeker gemaakt en een tekening over Nederland gemaakt. Ik heb de kinderen dingen over mezelf verteld. Dit vonden ze erg leuk.
Na de activiteiten hebben we nog een quiz met ze gedaan. Ze waren echt onwijs enthousiast als ze een vraag goed hadden. Helemaal de twee groepjes die uiteindelijk gewonnen hadden, hun dag kon niet meer stuk. Het groepje met de minste punten brak in huilen uit. Ze hebben een peptalk gehad van Marieke's mentor. De quiz was voor mij ook het laatste moment van deze stage. Ik heb van alle kinderen en zelfs van mijn mentor een mooie tekening gehad. Een goede herinnering aan mijn Brusselse stage.

Afgelopen weekend waren we van plan rustig aan te doen. Dit lukte tot zaterdag ochtend. Thomas (mijn broer) en Wouter (mijn broertje) hadden bedacht om gezellig een nachtjes langs te komen in Brussel. Dus Marieke en ik hebben snel het huis schoongemaakt, de was gedaan en boodschappen gehaald. Rond etenstijd kwamen ze aan in Brussel. We hebben toen lekker wat gegeten bij de Pizzahut. Daarna hebben we even van het uitzicht genoten op parking 58. En om de avond af te sluiten hebben we een biertje gedronken bij Delerium. Daarna zijn we naar huis gegaan en hebben we nog een filmpje gekeken.
Zondag zijn we naar het Atomium geweest. Hier hebben we eerst het uitzicht over Brussel bewonderd en daarna de tentoonstelling bekeken. Na het Atomium zijn we naar het centrum gegaan. We hebben een broodjes gehaald en daarna zijn we naar Mannekepis geweest. Daar hebben we nog een wafel gehad. Met de wafel in de hand zijn we snel naar het station gelopen, Thomas en Wouter moesten namelijk een trein halen. Dankzij mijn geweldige richtingsgevoel waren we ruim op tijd op het station en hebben we nog een lekker kopje koffie gedronken bij de Starbucks. Daarna hebben we Thomas en Wouter weer op de trein gezet.

Deze week zijn we begonnen aan het kunstproject met het tweede jaar. Maandag was Marieke helaas ziek, dus ben ik alleen naar school gegaan. We gingen eerst met de groep praten over wat is kunst e.d. Dit hebben we opgenomen zodat we uitspraken later kunnen gebruiken in de filmpjes die we aan het einde van de week moeten maken. 's Middags zijn we naar de pianofabriek geweest. Hier hebben we een interactieve voorstelling gedaan. En actief dat was het. We hebben verschillende dansen gedaan met de hele groep of in een klein groepje. Het was wel een grote inspiratie voor eigen lessen.

Vandaag zijn moesten we verzamelen bij het Zuidstation Om vervolgens naar het Vossenplein te gaan. Marieke heeft het even geprobeerd maar is uiteindelijk toch maar naar huis gegaan. Op het Vossenplein hebben we lege kaders gekocht om foto's door te maken. We hebben rondgelopen in de buurt en hebben kunst door de kaders heen gefotografeerd. Hiervan maken we aan het einde van de week een filmpje.
Nadat we lang genoeg in de koud hadden gelopen zijn we richting het muziek instrumenten museum (MIM) gelopen. Daar in de buurt hebben we een broodje gegeten en daarna naar het MIM gegaan. Daar hebben we een klein concert van studenten bijgewoond. Het was wel mooi, maar niet echt mijn ding^^. Na het concert hebben we heerlijk binnen in de zon gezeten. Na een uurtje moesten we helaas weer verder. Nadat we onderweg iets gedronken hadden, zijn we naar het Kindermuseum geweest. Daar was een interactieve tentoonstelling voor kinderen. Een museum waar de kinderen zich zelf persoonlijk kunnen ontwikkelen. Was erg leuk om te zien, en waar ik ook veel inspiratie uit kan halen.

Morgen hebben we lekker een dagje vrij, kan Marieke weer een beetje bijkomen en uitzieken. Donderdag gaan we naar het Wiels, waar een tentoonstelling is van hedendaagse kunst. Daarna gaan we naar een tentoonstelling van Kandinsky. Vrijdag gaan we van alles wat we hebben gedaan filmpjes maken. Deze zal ik ook op me blog zetten als dat lukt. Vrijdagmiddag hebben we vakantie voor 2 weken. Ik ga dan ook lekker 2 weekjes naar Nederland:)

Zo het verhaal is wel weer lang genoeg denk ik. Ik ga straks of morgen de foto's erop zetten, maar eerst nog even televisie kijken:)

Tot over 2/3 weken!:)

Liefs Eva

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Hoi Allemaal, Vanaf 3 februari ga ik in Brussel studeren, en wel voor vier maanden:) Dit ga ik doen samen met mijn lieve vriendinnetje Marieke, ik ken haar van mijn opleiding. We hebben een mooi appartementje gevonden in Brussel waar we deze vier maanden zullen wonen. We gaan lessen volgen aan de reguliere PABO in Brussel, gelukkig is deze Nederlands :). Daarnaast gaan we waarschijnlijk ook stage lopen op een basisschool. Hier kun je al mijn avonturen en ervaringen lezen, ten minste als ik het schrijven ervan vol houd^^ Veel lees plezier!

Actief sinds 26 Jan. 2013
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 6557

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 31 Mei 2013

Studeren in Brussel

Landen bezocht: